RE: Další otázka z včelařského oboru

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Středa Únor 15 12:02:14 CET 2006

> From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
> Nesledoval jsem to od zacatku, ale IMHO filtr podobnych vlastnosti, jako
> mate
> napriklad na tretim obrazku zvladnete ve verzi S-K skutecne pomoci pouhych
> 4
> operaku. U S-K filtru co operak, to 2 rady, cili 8. rad jsou prave ctyri
> operaky. a u 200 - 300 Hz to pri poctivem vyberu R C soucastek rekneme v
> tolerancnim pasmu 2% bude skutecne perfektne fungovat i s operaky klidne
> za
> [...]

Kdyz tam date gyratory, tak nemusite dodrzovat tolerance soucastek a
kmitocet i strmost si zvolite jak budete chtit, treba ocejchovanym potakem.

Nebudete potrebovat tolik operaku a gyrator se dela s jednim tranzistorem
(nekdy i s operakem, ale tranzistor staci - cele se to da udelat na napajeni
1,5V/max 5mA ze 7 tranzistoru a z toho 2 jsou na blikatko). Takze si podle
LC vzorce spocitate velikost civky, podle toho spocitate odpory/kondy v
gyratoru.

JL.