Re: DPS a rozlita zem

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Středa Únor 15 09:16:16 CET 2006

> 2) Muze byt nekdy pouziti rozlite zeme nevhodne? (kdy a proc?)

NF technika, velké zesílení. Příklad - přímosměšující přijímač. Pokud rozlejete zem nebo nedej bože použijete dvoustranný plošný spoj, kde druhá strana je celá zem, dočkáte se nepříjemných překvapení v podobě zpětných vazeb - proud do koncového stupně způsobuje rušení v signálových cestách předzesilovače. Co já jsem se s tím natrápil, zemní follii jsem pak mezi osazenými součástkami frézoval. Vůbec pro NF techniku je vhodnější jednostranný plošňák s promyšleným spojováním zemí do společných uzlů.

> 3) Co je u oboustranne DPS lepsi:
> -rozlita zem z obou stran

Nevhodné pro ostré rezonanční obvody. Oboustranný kuprexit se chová jako kondenzátor, kapacita je závislá na teplotě a vlhkosti.

Řekl bych, že každé má svoje.

Vojta Bubník