OT: zahada okolo IP adresy Radio 1

Achiles achiles@revize.info
Úterý Únor 14 08:48:56 CET 2006

Zcela souhlasim stale je to jen polovina pravdy. Kdyz zadate prikaz
nslookup www.google.com, tak vam server vrati vice IP adres. Prohlizec si
pak vybere tu nejdostupnejsi. Nebo tu prvni, dle inteligence.

Ale pozor! Kdyz jsem se ptal sveho proxy DNS na routru, tak pri prvnim
dotazu po restartu vratil vice IP adres

na dotaz nslookup odpovedel:

Non-authoritative answer:
Name:    www.l.google.com
Addresses:  64.233.183.99, 64.233.183.103, 64.233.183.104, 64.233.183.147
Aliases:  www.google.com

Vsechny adresy prakticky ze stejny site. Da se predpokladat, ze se jedna o
zalozni servery. Jeden by nemusel stacit obslouzit ani tak malou oblast
jako je Praha.
Na druhy identicky dotaz pak vratil jenom jednu IP.

Pri dotazu nslookup google.com vratil odpoved:

Non-authoritative answer:
Name:    google.com
Addresses:  64.233.187.99, 72.14.207.99, 64.233.167.99

Tady je to zajimavy. Tady vratil IP adresy ruznych siti. Tzn. servery lezi
jinde.

Nedomnivam se, ze IP adresa z DNS je pridelena podle me zname IP adesy. Ty
mohou velmi casto klamat.

Spise DNS stroj vraci adresy stroju, ktere jsou malo vytizene a lezi v
ruznych oblastech.

Zkuste si dat vyhledat pojem google dance. Pri trose stesti se dostanete
na stranky, ktera se zabyva problematikou kolem skupiny serveru googlu.

Ales