cos fi (bolo Regulace topeni PWM)

aze azehw@volny.cz
Pondělí Únor 13 10:12:07 CET 2006

Když jsem měl na stavbě provizorní přípojku, choval se mechanický elektroměr
také tak podivně. Při zapojení svařovacího trafa pomocí dlouhého kabelu (asi
25m?) se při chodu trafa naprázdno točil velice pomalu pozpátku. Když se
prodlužovák nepoužil, tak se točil dopředu.... jo jde jsou ty časy, ten
dnešní (zatím ještě mechanický) se potvora pozpátku netočí...
AZE

----- Original Message -----
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, February 13, 2006 10:02 AM
Subject: RE: cos fi (bolo Regulace topeni PWM)

Nejsem odbornik na elektormery, ale zarazka ma smysl jen u starych
mechanickych pracujicich na principu virivych proudu.
Moderni elektronicke s ADC, ktere jsou schopny rozlisovat a samostatne merit
jednotlive slozky energie, nepotrebuji zarazku. Maji primo LCD displej nebo
pokud maji mechanicke pocitadlo tak s nim stejne toci motorek na zaklade
prikazu z MCU, v obou pripadech je zarazka zbytecna :-)

Když uz tu tlachame o elektromerech, existuji nejake teoreticke moznosti jak
toto zarizeni vyvest s miry. Mel jsem tu smulu, ze jsem byl na poslední
firemni "chlastacce", kterou poradalo vedeni CEZu v Sazka arene (ono slavne
jak na nem top management pel oslavnou pisen od Mrs. Osvaldove). Spatne je
mi z toho i dnes a docela bych CEZu chtel pustit zilou.

Novejsi elektromery by se snad takhle chovat nemely, jednak mivaji zarazku
proti zpetnemu chodu a jednak by fakt mely merit jen cinny prikon. Tohle
bude spis chyba serizeni elmeru.