zertovne predmety a la CONRAD a roboti

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Sobota Únor 11 23:12:29 CET 2006

No, ono se dá občas něco zajímavého a inspirujícího najít i v oblasti
spotřební elektroniky.

Je to cca. rok, kdy jsem v této oblasti dělal takovou drobnou zakázku,
která mně skutečně uspokojila. Finančně to byla drobnost (firma
profituje ze zcela jiných činností a zakázek), ale po delší době jsem se
tím řešením fakt bavil a poskytlo mně to uspokojení, když jsem to
dotáhnul do konce.

Šlo o to, že PC počítač má přes 8xRS232 port řídit nahrávání a
přehrávání z komerčních HDD/DVD rekordérů. Tyhle rekordéry nejsou
vybavené žádným kloudným rozhraním a na profi stroje (cca. 10x dražší)
zákazník neměl peníze.

Takže nádherná "detektivní" práce, která spočívala v tom napíchnout
sériové rozhraní mezi CPU a displejem v tom rekordéru, napsat si
speciální software, který by nějak pomohl dekódovat co se kdy a jak
posílá (tuhle pomůcku si někdy nechám patentovat :-))), napsat pro MCU
program, který to dekóduje do RS-232 znaků posílaných na výstup,
navrhnout modul tak, aby se vešel do originál zařízení i s RS232
konektorem, dodělat k tomu příjem povelů z RS-232 a jejich konverzi do
signálu řídícího ten recordér přes IR vstup...

Prostě po delší době fajn prácička. :-)

Zdraví PavelK