UPS APC - nahradni baterie

Petr Simek psimek@jcu.cz
Čtvrtek Únor 9 22:16:18 CET 2006

On Thu, 9 Feb 2006, Aigor wrote:

> [...]
> (stejných parametrů), ale problém je prý ta kalibrace.
>
> 1) UPS bude chybně detekovat vybití baterií a bude vypínat dřív než má
> 2) UPS může baterii chybně nabíjet (nedobíjet-přebíjet)
> 3) UPS může předčasně detekovat baterii jako vadnou a požadovat po roce výměnu
> 4) Všechny tyto problémy se MOHOU, ale NEMUSÍ náhodně vyskytnout, to záleží
>    na baterii a uložených hodnotách v UPS po poslední kalibraci v servisu
>
> Bohužel jediné co se mi povedlo zjistit bylo, že kalibrace se provádí
> nějakým SW přes PC a ten si APC docela hlídá, takže veřejně určitě není nikde

Vymenu baterii do APC700 jsem si nechal udelat v autorizovanem servisu
i s kalibraci. Za necele dva roky sla UPS do kytek na vadne baterie.
Takovy ten klasicky stav na APC - baterie zhave a nafoukle. Pak jsem si
tam baterie vymenil sam a zkalibroval jsem to softem co je v baliku
apcupsd pod linuxem. Vysledek zhruba ten samy - po dvou letech ty baterky
stoji za houby. Po kazde jsem meril jak dlouho ta UPS s novymi baterkami
vydrzi stavit 60W zarovku a vychazelo to zhruba na stejno - okolo 75minut.