UPS APC - nahradni baterie

Aigor Aigor@seznam.cz
Čtvrtek Únor 9 21:56:32 CET 2006

Na tohle téma jsem se bavil soukromě cca před rokem s technikem z
autorizovaného servisu APC. Potvrdil mě, že si můžu klidně koupit baterii
(stejných parametrů), ale problém je prý ta kalibrace.

1) UPS bude chybně detekovat vybití baterií a bude vypínat dřív než má
2) UPS může baterii chybně nabíjet (nedobíjet-přebíjet)
3) UPS může předčasně detekovat baterii jako vadnou a požadovat po roce výměnu
4) Všechny tyto problémy se MOHOU, ale NEMUSÍ náhodně vyskytnout, to záleží
   na baterii a uložených hodnotách v UPS po poslední kalibraci v servisu

Bohužel jediné co se mi povedlo zjistit bylo, že kalibrace se provádí
nějakým SW přes PC a ten si APC docela hlídá, takže veřejně určitě není nikde
ke stažení. Přímo on s ním ve firmě nepracuje, tak nic bližšího nevěděl.
Jinak výměnu jsem riskl a UPS funguje, ale jak bylo uvedeno, nemusí to být
pravidlem.

V každém případě, pokud někdo víte něco bližšího a můžete poskytnout info kolem
zmíněné tajuplné kalibaci (postup), budu vděčný za každé info.

Aigor