Regulace topeni PWM

Jozef Racek jozef.racek@unit.sk
Čtvrtek Únor 9 12:18:24 CET 2006

Obavam sa, ze prave na taketo ucely je to prave to najlepsie riesenie ;-)))
Ak logiku riadenia PWM tvori napr. PID regulator (equitermicky
regulator), tak nastavenim vhodnych regulacnych konstant dosiahnete
presne to, ze regulacia bude bez vyraznejsich prekmitov to nedosiahnete
inou regulaciou ... a urcite nie statickym nastavenim
napr. pomeru vynechanych period a pod.
Equitermicka regulacia bola vyvynuta PRAVE na regulaciu v domoch - teda
pre sustavy s velkou zotrvacnostou. Regulacia neprebieha na
baze prave zmeranych hodnot, ale trendoch tychto hodnot. Takze na
regulaciu napr. podlahovky
s dlhymi odozvami by som ju s prehladom dal.

Nechapem, preco by mal byt PWM nevhodnou regulaciou...
Ak sa nemylim, tak nebola povedana frekvencia PWM. PWM nie je iba to, co
je rychlejsie, ako spinany signal.
Prosim nestotoznovat PWM s fazovym riadenim, co je tiez druh PWM, ale
specialny pripad, ked perioda PWM je totozna s periodou spinaneho signalu.
Ako nazvete regulaciu, pri ktorej budete vypinat cele periody? - nie je
to druh PWM s velmi nizkymi frekvenciami ?
Spinanie v nule sa s PWM v pripade pomalych PWM, ktore maju periodu
podstatne dlhsiu, ako je perioda spinaneho signalu) a spinania
strieaveho signalu nevylucuje,
naopak - casto sa vyuziva.
BTW aky je rozdiel medzi odpojenim sustavy a vypnutim ?
Niekto bude chodit a vytahovat kable, alebo ich odpajat na svorkach?
Aky ma prinos odpajanie sustavy, ak je navrhnuta napr tak, ze perioda
PWM je radovo v minutach az desiatkach minut, spinanie sa robi v nule (
rozladenie PWM
v rozsahu jednej polperiody spinaneho signalu (10 ms)  sa v ohlade na
periodu PWM zanedba.
Ma sa na cas, kedy je vykonova cast v casti periody vypnutia vypinat aj
riadenie? = nezmysel

Dodo