Regulace topeni PWM

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Únor 9 10:35:46 CET 2006

Ono kdyz to vemete kolem a kolem tak ta on-off regulace je vlastne
obdoba PWM s hodne pomalou frekvenci. Z hlediska projevu je to uplne
stejne chovani.

Stejne dle meho neni problem v tom jak to regulovat, ale jak to
dostatecne presne merit a vyhodnocovat trendy a aby regulator dokazal na
zaklade trendu teploty upravit dodavany vykon. Jestli to bude zapinani
topidla na pevny interval treba 5 minut a nebo se patlat s PWM a
dynamicky ji menit je podruzne.

Pred 15lety jsem si dosti dlouho hral se slunecnima kolektorama (cela
regulace topeni a nataceni za sluncem na pokusnem 0.5m^2 kolektoru) a
ted celkem podrobne vyhodnocuju teplotni trendy a vlivy pocasi na
teplotu venkovniho vzduchu (na grafu z meteostanice uz dokazu poznat,
zda zaclo prset, nebo to kdo z nasich sousedu kdy vetral :-) a z toho
vseho mi vychazi to co uz jsem psal - nejdulezitejsi je to co je na
zacatku regulacni smycky - tedy dostatecne citlive a spravne umistene
cidlo a jeho spravne vyhodnocovani. To jak se spina regulacni prvek je
podruzne.

RadekCX