Vypnuti tyristoru

RVsoft rvicek@quick.cz
Středa Únor 8 18:11:05 CET 2006

Tohle se pouziva i v nekterych blescich. Tenhle system se pouziva hlavne
kvuli tomu, aby se kondenzator nevybijel zbytecne az na nulu a
neprodluzovala se zbytecne doba nabijeni. Proto se v okamziku kdy jiz
vybojka malo sviti ten vyboj prerusi a muze se rovnou nabijet.

Ale bohuzel neni mozne rychle opakovat zablesk, jelikoz se musi pockat,
az se ten odsavaci kondenzator nabije. Na nic jineho to nelze vyuzit.

Od toho paralelne pripojeneho IGBT bych si sliboval tu moznost,
blejsknout vicekrat i treba mensi intenzitou. Tedy nekolikrat ten
tyristor nahodit a IGBT shodit v ramci jednoho vybiti kondenzatoru.

Chtelo by to tyristor co ma co nevyssi ten pridrzny proud.

Fakt by mne zajimalo co v tech profi blescich je. At jsem hledal jak
jsem hledal tak jsem na netu zadnej ani rozebranej nenasel. Jsem
presvedcenej, ze to bude IGBT, ale i ty posledni nemaji o moc vic nez
200A a 400V. Takze opravdu asi jen paralelni razeni.

Jinak zde http://www.fairchildsemi.com/an/AN/AN-9006.pdf je snad jediny
obsahlejsi dokument o navrhu blesku s IGBT a hned na prvni strance je to
reseni s tim odsavacim kondem jako porovnani slozitosti oproti IGBT.

RadekCX