Vypnuti tyristoru

Středa Únor 8 17:36:29 CET 2006

Tyristor se ve výkonových aplikacích (trakční elektronika apod. vypíná pomocí druhého tzv. zhášecího tyristoru, který "odssaje" na okamžik proud z hlavního a tím ho vypne. Odssátí proudu se provede do zhášecího kondu, který byl předtím přebit do opačné polarity. Myslím že byste to mohl najít na netu, akorát nevím jaká vhodná klíčová slova použít. Pokud se vám nepoštěstí, napište mi soukromě, něco bych oscanoval. Pravda, asi to ve vašem případě nebudou stovky ampér ale princip zůstává.

Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz
[mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of ccw
Sent: Wednesday, February 08, 2006 5:04 PM
To: HW-news
Subject: Re: Vypnuti tyristoru

RV napsal(a):
> Stale spekuluju nad tim jak vyresit ovladani delky zablesku u toho
> fotoblesku.
>
> Napadlo mne, ze bych se vyhnul pouziti vice paralelne zapojenych IGBT
> tak, ze bych na prvni sepnuti pouzil tyristor (ty maji mnohem lepsi
> parametry co se tyka proudu) a jeho vypnuti vyresil paralelne
> zapojenym IGBT, ktery bych zapnul po uplynuti nastavene doby, kdy
> nejvetsi proud uz odezni.
>
> Akorat nevim, zda v pripade sepnuti IGBT dostatecne klesne proud
> tyristorem pod ten minimalni pridrznej proud. Nemate nekdo nejake
> [...]

Jeden cas som nad niecim podobnym tiez rozmyslal, fungovat by
to mohlo za predpokladu - ubytok na otvorenom mosfet/igbt by
musel byt mensi ako na tyristore aby klesol prud tyr. pod
pridrznu velkost a cas otvorenia mosfet/igbt by musel byt vacsi
ako toff tyr -bezne radovo 10tky usec, rychle tyr.
jednotky-10tky usec . U tyristoru sa udava ubytok v otvorenom
stave 1-2V.

JB