OT: flash BIOsu

Dawid Ferenczy ferenczy@volny.cz
Středa Únor 8 15:29:30 CET 2006

Puvodni    zprava    "OT:    flash    BIOsu"    od    "Jiri    Foldyna
(hw-list@list.hw.cz)" z 8. února 2006, 12:44:57,
msgid:003c01c62ca5$16200120$0d01a8c0@poruba.avizo.cz (614 bajtu):

JF> kolegovi se pri pokusu o flash BIOSu nezadarilo :-), pocitac uz nenabehl.
JF> Neni prosim v Ostrave nekdo, kdo by mohl zapsat do flash EPROM (oznaceni
JF> PBLR1 1001 GMI6 na nalepce, na chipu je SST 49LF004A 33-4C-NH 0203017-B,
JF> zespodu je SSTRLEB3 49LF004A 0203017) ze zakladni desky Asus P4B266-E rev.
JF> 1.01 puvodni BIOS (ten nastesti jeste ma - v souboru) ?
JF> Zde je jeho e-mail: mailto:hwsw@avizo.cz.

JF> Diky

JF> Jiri Foldyna

Resil  jsem  cca  pred  mesicem  a neco - Windowsacka utilita na flash
zobrazila dialog "Erasing flash...", potom problikla BSOD a nasledoval
restart, par pinuti, konec.

Vsiml  jsem si vsak, ze jeste pred tim, nez deska "chcipne", problikne
LEDka FDD, tak jsem u kamarada asi 3 hodiny patral na inetu a vysledek
byly 3 metody:

     -  koupe  nove  naprogramovane  EEPROM,  pro me z casovych duvodu
     nerealizovatelne

     -  hot-swap  - sehnat si nekde funkcni EEPROM, s tou nastartovat,
     prehodit  za chodu za vadnou, flashnout. Asi tezko bych nekoho se
     stejnou deskou rychle sehnal.

     -  vetsina  novych  desek ma nasledujici system (popisuji vlastni
     pripad  s  deskou  QDI  Kudoz  7E/333  a Award BIOSem): EEPROM je
     rozdelena  na dve - jakysi bootloader a vlastni BIOS. Flashuje se
     se jen vlastni BIOS (v mem pripade 256 - 24 = 232 kB), bootloader
     (24  kB)  obsahuje jen zakladni funkce - ovladac klavesnice, FDD,
     ISA sbernice, tudiz aby clovek neco videl, musi mit ISA grafickou
     kartu (ja nemam ani ISA sbernici ;) Booloader se nejspise pokousi
     spustit klasicke bootovani z diskety, staci mit bootovaci disketu
     s  DOSem,  flasherem  a flashem a v autoexec.bat zapsan prikaz na
     flashovani  (v  mem  pripade  s  prepinaci,  aby  se me to na nic
     neptalo, kdyz jsem nemel ISA sbernici). V pripade AMI BIOSu tusim
     nemusela  byt  ani  disketa  bootovaci, jen FAT obsahujici soubor
     amibios.bin nebo tak nejak. Jo a jeste bych upozornil na cem jsem
     se zasekl - puvodne jsem flashoval (jeste kdyz byla deska nazivu)
     z  nejakeho  FreeDosu,  ktery  zavadel  ruzne  rozsirene ovladace
     pameti  apod. Potom, kdyz deska umrela jsem pouzival tuto disketu
     dale  a  furt  (asi  2  hodiny) zkoumal, proc mi to neflahuje (na
     monitor  by to mozna neco vypsalo), az me napadlo, ze to muze byt
     prave  tim DOSem (bootloader mozna ani neinicializuje RAM nad 640
     kB),  na  inetu nasel nejaky osekany, primarne urceny na takovyto
     flash  a  s  nim  jiz  vse  slo  bez problemu... deska byla mrtva
     dohromady asi 12 hodin ;)

--
S pozdravem,
 Dawid Ferenczy