Digitalny FIR filter, otazka

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Úterý Únor 7 19:55:22 CET 2006

Zadanie je velmi jednoduche :-)
Mame pulz tvaru jednej polperiody cos^2 (x), co je kvazi gaussovsky
pulz, akurat je presne definovane kde zacina a kde konci. Dlzka tohoto
pulzu je od 1.06ns do 2.48ns, vyzera nejak takto
http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/bunch.png.
Ked sa pretransformuje do frekvencnej oblasti dostaneme urcite spektrum.
Chcel by som vypocitat aku amplitudu ma jeho 400MHz komponent. Problem,
ktory neviem vyriesit je ten, ze ma zaujima okamzita hodnota, ktoru
budem vidiet pri prechode takehoto pulzu pasmovo priepustnym FIR filtrom
so strednou frekvenciou 400MHz a sirkou pasma povedzme 40MHz
(http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/fir.png). Je to klasicky FIR
filter s velkostou "taktu" 2.5ns a 8-mimi odbockami. Vsetky koeficienty
su rovne jednej, resp uvazujuc prenosovu funkciu analogoveho hardveru sa
to da zapisat ako filter s taktom 1.25ns a striedaju sa odbocky s
koeficientom 1 a -1. Je to zjavne z impulznej odozvy na tom oscilograme.
Mozem si to samozrejme odcitat z osciloskopu, ale keby som to vedel
vypocitat spaval by som pokojnejsie, pac potrebujem menit dlzku tych
budiacich pulzov.
b.