popisovaci vyjiskrovacka

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Úterý Únor 7 14:04:05 CET 2006

KL> Děkuji za odezvu.
KL> Pokud to dobře chápu, bude v sérii zapojen zdroj - popisovaný
KL> předmět - cívka - zdroj, a mezi cívkou a předmětem bude pružně
KL> uložený hrot vtahovaný do cívky ? Sakra, abych byl upřimný, čekal
KL> jsem něco sofistikovanějšího - ale tohle asi musí fungovat taky.
KL> Jdu hledat cívku.

Přesně tak. Využívá se indukovaného napětí na cívce, která pak háže
pěkné jiskry :-)

Možná by nebylo nutné shánět wolframový hrot, možná by stačil jen
kousek tvrdého grafitu (4H) z versatilky (nelepí se). Tvrdý proto aby
se neumlátil hned ale až za chvilku, jinak vyhoví jakýkoliv.
Wolfram bude pochopiteleně asi lepší, ale tuhy mají za rohem
v papírnictví.

Tomáš