Zapinani toroidu

Petr Tosovsky PetrTosHW@PTmodel.cz
Pondělí Únor 6 08:46:08 CET 2006

Zdravim vsechny.

Mam tu na stole toroidni transformator 200VA, ktery bych chtel jistit tavnou
pojistkou. Bohuzel mi pri zapinani do site prepaluje pojistky i s 4krat
vetsim proudem (jen nekdy, asi podle toho jak se trefim do pruchodu faze
nulou). Byla by nejaka moznost omezit proud pri zapnuti? Pojistku chci mit
doopravdy nejmensi moznou kvuli bezpecnosti.
Pamatuji si ze jste tu pred par mesicema uvadeli zapojeni kdy rele
premostuje pridavny odpor v primaru, ale ja tam uz bohuzel nemam tolik mista
v krabici, je to vazne na tesno. Navic jste uvadeli nejake problematicke
chovani na sekundaru. Mohlo by to cele resit spinani triakem v nule? Nemuzu
si vybavit jestli je pri sepnuti v nule pri kterem je minimalni proud nebo
naopak.

Tosa