Modrá LED a napětí ?

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Neděle Únor 5 21:38:30 CET 2006

Zdravím,

mám jeden takový blbý dotaz. Netuší někdo, jaké je nejnižší napětí od
kterého je schopná slušně svítit modrá LED ?

Byl jsem pověřen mou drahou polovičkou, abych sestrojil "elektroniku"
pro kouzelné hůlky, které se chystá ve školce vyrábět s dětma. Celá
sestava bude složená z baterie, tlačítka, odporu a modré LED. LED musí
být modrá, protože modře svítí nějaká kouzelná hůlka nějaké princezny v
nějakém konkrétním filmu, takže je to nutné brát jako neměnný fakt.

Problém je v tom, že teď nemám doma žádnou modrou LED a koumám co tam
vrazit za baterii, aby to bylo co nejmenší a co nejlacinější. Takže jsem
dospěl k závěru, že bude ideální tam dát 3V lithium (něco jako CR2032),
kablíky naletovat na kousek tenké měděné fólie a celé to stáhnout teplem
smrštitelnou bužírkou o vhodném průměru.

Jenže netuším, jestli modrá LED svítí už při 3V napětí a nechce se mi
courat do GM dvakrát. Jednou pro prototyp a podruhé nakupovat součástky
na 12 hůlek. Pokud by při 3V nesvítila, tak koupím rovnou 24 baterií a
do té bužírky zapeču dvě baterky sériově.

Zdraví PavelK