Jedna anténa pro dva telefony

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Pátek Únor 3 15:12:46 CET 2006

Vezmem to trochu didakticky, lebo pletiete hrusky s jablkami :-)
Zlucovac/rozbocovac je pasivny N-pol, ktory je RECIPROCNY t.j. jeho
vlastnosti nie su zavisle na smere toku signalu. Signal sa siri presne
tak isto zo vstupu na vystup ako z vystupu na vstup. Jeho struktura je
navrhnuta tak, aby sa susedne porty navzajom "nevideli", teda signal sa
siri s vysokym utlmom z jedneho vystupu na drujy vystup. Ako ste spravne
poznamenali, obycajne sa rozdielovy vykon medzi portami ktore sa nemaju
vidiet spotrebuje v zatazi.
Cirkulator je pasivny NERECIPROCNY minimalne trojpol, ktory ma smerove
vlastnosti, t.j. signal prechadzajuci jednym smerom bude preneseny inak
ako signal prechadzajuci opacnym smerom cez tie iste porty. Signal sa
siri s nizkym utlmom v smere povedzme 1 -> 2 -> 3 -> 1 a s vysokym
utlmom opacne 1 -> 3 -> 2 -> 1.
balu