Opticky synchronizator blesku

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Pátek Únor 3 13:36:42 CET 2006

Uz jsem sem o tom myslim kdysi i psal, je to spis takova hracka, da se rict
ze je to nekde na pulce mezi bazmekem ze zvukovky a poradnym DSO (i kdyz k
tomu DSO to ma asi prece jenom blize), nicmene pro moje potreba zatim 100%
staci. HW celkem primitivni, 18F452 bezici na 40MHz a k tomu primo placly
TDA8703 + neco malo vstupnich obvodu. Ten PIC bezi interne na 10MHz (40/4) a
na jeden A/D prevod mi staci 4 instrukce, takze dokazu v real time samplovat
2.5MHz, opakovane 10MHz (vic uz z toho PICu softwarove nevymacknu), takze
digitalni sirka pasma s odrenyma usima tak 1MHz. Nic moc, ale zase se to
cele sakumprask vejde do tisicovky, je to jednoduchoucke, neni potreba
rychle SRAMKy, protoze se vyuzije ta v procesoru, atd. No a programovanim se
zivim, takze software byl pro mne malina... :-))

Nemam tu ted moc rozumne podklady, a navic bych to zatim nerad nejak moc
zverejnoval, pac jsem to poslal do PE a melo by to tam letos vyjit, tak mi
prijde blbe to predtim povesit nekde na web. Tak aspon jako nahled nejaka
prehistoricka (koukam ze tam treba jeste chybi paralelni dioda u relatka...)
verze schematu (navic ne moc citelneho, ale nic jineho tu zrovna nemam) je
na www.volny.cz/pcscope/schema.gif, osazena deska vypada takhle
www.volny.cz/pcscope/deska.jpg a takto hotovy bazmek:
www.volny.cz/pcscope/final.jpg. To je asi tak vsechno. Jo vlastne jeste ten
software - www.volny.cz/pcscope/obr6.gif (jooo, omalovanky, to je moje...
:-))

Jeste mam zalusk udelat variantu s nejakym PICem s USBckem, cele by se to
pak mohlo vejit do takove te krabicky na sondu, protoze by to bylo z toho
USBcka i napajene. Ale vsechno zalezi na tom, jestli bude cas, nejak to
nepotrebuju (jenom by to byla takova frajerina... :-), na rozdil od jinych
veci, tak nevim, jestli se k tomu nekdy dokopu...

Jeste k tomu Linuxu, ono je to tezke, bastleni je pro mne jenom konicek,
tohle jsem delal hlavne pro svoji potrebu a nemam cas se ucit programovat
pro Linux (mam ted na mysli GDI a tak, ono to je sice v C++, ale kodu, ktery
by se nemusel prepsat tam moc neni, skoro vsechno je o UI a komunikaci),
takze soft je jenom pro wokna, uz i tak jsem stravil spoustu casu delanim
dokumentace, aby to slo zverejnit, to je vzdycky nejhorsi se k tomu dokopat.
Ale kdyby mel nekdy v budoucnu nekdo chut napsat software pro jinou
platformu, klidne mu dam popis protokolu (snad by ho prekousnul... :-). Snad
vas aspon potesim tim, ze cely software vcetne instalaku ma cca 160kB... :-)

Dusan Dolezal