Opticky synchronizator blesku

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Pátek Únor 3 10:09:31 CET 2006

Hmm, tak se omlouvam, sice jsem si vzpomnel, ale prohledal jsem kde co a
skoro nic nenasel, ono uz je to davno co jsem to delal a mezitim menil disk,
a ty prubehy asi zmizely nekde v propadlisti dejin, ja zrovna tohle nijak
moc nezalohoval, pac uz jsem to na nic nepotreboval. Jedine co jsem nasel,
je toto www.bohousek.com/duffa/flashttl.gif, je to nejaky prubeh pri TTL
mereni, ktery jsem si posilal po seriaku a vykresloval, ale: a) to bylo
jenom na kontaktnim poli a je videt, ze je to pekne zarusene, b) nejak jsem
asi nemel dost pameti, takze tomu chybi konec, ja ho nepotreboval (co si
vzpominam tak ten prubeh vcelku linearne klesal k nule), a za c) vubec tam
neni meritko, slo mi tenkrat jen o tvar prubehu. Je na tom videt, jak jsem
postupne odclonoval po pulkach clony a TTL ten zablesk ukoncovalo stale driv
(to jsou ty jednotlive barvy).

Pak uz tu mam pro zajimavost jenom prubeh zablesku pri strobo rezimu
(www.bohousek.com/duffa/multiflash_crop.gif) a ten co jsem posilal uz vcera
(www.bohousek.com/duffa/remoteflash1_crop.gif), to je prubeh pri wireless
rezimu Minolt. Sice je to OT, ale celkem zajimave, tak se rozepisu, to mne
tenkrat dost zajimalo, protoze se tam vestavenym bleskem na fotaku dalkove
spousti hlavni blesk, ktery muze byt kdekoliv, to by samo o sobe nebylo az
tak zajimave, ale ono to takto umi i TTL, cili dokaze to ten externi blesk
take dalkove vypnout, a to opet vestavenym bleskem! Stale jsem premyslel,
jak to muze byt udelane, kdyz sviti naplno hlavni (a mnohem silnejsi blesk),
jak muze detekovat zablesk od slabouckeho a dost vzdaleneho blesku. A oni to
filutove udelali uplne jinak, ten hlavni blesk v podstate jede ve strobo
rezimu, a v mezerach mezi jednotlivymi zablesky detekuji, jestli nesviti ten
ridici blesk. Je to videt na tom prubehu, ty prvni dve spicky je kod pro
spusteni, a pak ty spicky na konci je ten strobo rezim hlavniho blesku.
Omlouvam se za delsi prispevek, a jeste OT, ale ono to nakonec s
elektronikou taky trochu souvisi, myslim ze v tom musi byt docela chytra
streva, ono to umi jeste dalsi ficury, ty externi blesky muzou byt dva a da
se pak jeste ovlivnit pomer intenzit jejich zablesku. Jak to delaji, cert
vi...

Dusan Dolezal