DRM?

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Únor 2 20:54:28 CET 2006

Zdravim,

> Přečetl jsem si tu pár příspěvků na téma DRM a zaujalo mě to.

je to uzasnej vymysl.

> Neměl jsem ani ponětí o existenci něčeho takového.
> Nemohl by mě někdo nasměrovat na úplné základy?
> Co to je?

Digitalni rozhlasove vysilani v pasmu DV/SV/KV (0-30MHz). Pouzita
modulace COFDM, optimalizovana na vlastnosti sireni vln na Zemi
(odrazy, vicenasobna cesta signalu) a ponechani stavajici sirky
pasma, jako ma AM rozhlas (tj. velmi uzke, 9 nebo 10kHz).

Pouzity brutalni komprese a la MPEG4, zvlastni schemata pro rec,
hudbu, apod. Doprovodna multimedia (text, obraz, video).

Viz. http://www.drm.org/

> A čím to chytat?

Bud si koupite cele radio, radio k pocitaci, konvertor k radiu, nebo
si neco z toho budete bastlit :-).

ZdraviM.P.