Opticky synchronizator blesku

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Čtvrtek Únor 2 17:31:42 CET 2006

No tak v zasade ano a jsem si celkem vedom, ze to neni uplne spravne,
nicmene kdyz jsem tenkrat delal ten flashmetr, tak jsem nad tim stravil
spoustu casu a zkousel i prubehy pri ukonceni zablesku pres TTL (kdy je
zablesk predcasne ukoncen) - a ty hrany je pomerne ostre (nemam tu ted
zrovna jiny obrazek, ale podivejte se treba na
www.bohousek.com/duffa/remoteflash1.gif, ty spicky na zacatku jsou kraticke
zablesky vestaveneho blesku, kterym se spousti hlavni blesk ve wireless
rezimu u Minolty, jsou pravda trochu videt i ty exponencialy... :-), cili
tak tragicke to neni a hlavne pro dany ucel dostacujici. Ono totiz v tom
fotovoltaickem rezimu to ma jeden puvab - napeti na fotodiode je naprosto
dokonale linearne vzhledem k EV (expozicnim stupen - nevim jestli fotite,
ale ve fotografii se to pouziva a dobre se s tim pocita) a coz velmi
zjednodusilo vsechny vypocy (i tak to byl docela problem). No a hlavne -
algoritmus, kterym to vyhodnocuju je az ostudne primitivni, nicmene se
nakonec ukazal jako nejschudnejsi a funguje to s nim velmi dobre. Nakonec
ten flashmetr stavelo nekolik desitek lidi (tedy tech o kterych vim a kterym
jsem vetsinou posilal procesory), nekteri to porovnavali s tovarnimi
pristroji a byl jsem sam prekvapen, jak presne to meri. A vo to de... :-)))

Ono je to cele vlastne udelane dost spatne, mj. jsem se na tom ucil
programovat jednocipy a dnes bych to uz udelal principialne uplne jinak, ale
jednak na to neni cas a hlavne to vlastne ani neni nutne, pouziva to spousta
lidi a jsou velmi spokojeni. Nicmene kdybych se k tomu treba nekdy odhodlal,
mozna by mne par veci zajimalo, mohl bych se na vas pripadne obratit?

Dusan Dolezal