matematicky problem - vyjadreni chyby?

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Sobota Prosinec 30 17:50:13 CET 2006

Zdravim,

sestavit si nesmyslny vzorecek na "nejakou" chybu lze nekonecne
zpusoby, ale to se dela na VSE a ne v elektrotechnice. Je potreba
vedet, co ma ta chyba vyjadrovat (nejake kriterium).

Pokud chcete pomerovat nejake dva signaly, casto se hodi vztahovat
vykon nejakeho chyboveho signalu k jejich vykonu, tak se napriklad
udava pomer signal/sum, podobne se dojde i k nakonec procentualne
vyjadrenemu cislu harmonickeho zkresleni (THD) apod. Ale opet je
treba vedet, co ma cislo asi vyjadrovat, druha mocnina neni lekem na
vsechno.

Pozor, pokud mate nejak porovnavat signaly, vazane dynamickym
systemem (filtrem, obvodem s L ci C, programem s pameti vzorku), je
treba se zamyslet nad tim, co zpozdeni, tvorene systemem, pro
pozadovany vysledek znamena. Priklad: korelacni koeficient zjisti
miru staticke zavislosti dvou signalu. Pokud ale signaly prosly dyn.
systemem, ktery zpusobil fazove posuvy, korelace se zmeni.

Radeji napiste cele zadani.

ZdraviM.P.