RE: Linux pro embended zarizeni?

k.novo k.novo@seznam.cz
Pátek Prosinec 29 13:23:00 CET 2006

Tak jsem si pro zacatek a proniknuti do problemu poridil toto http://www.pcengines.ch/wrap1e103.htm
zatim jsem to tak trochu dopekal, tzn. doosadil konektor na USB, patici na zalohovaci baterii a zasunul 512MB Flash (mensi nemam)
osazen je sice jen 233MHz AMD Geode, ale zase je to x86 kompatibl tak to beru jako takovy mezikrok a proniknuti do problematiky , kdy mohu vse simulovat nejdrive v VMWare a az chodici produkt move to flash.

Ma to I2C zbernici s kterou celkem mam zkusenosti, ale pak tam je jeste LPC bus (Intel Low Pin Count)
nemate s tim nekdo zkusenosti, sice jsem si stahnul specifikaci od intelu, ale uvital bych odkaz na nejake vzorove bastly vcetne toho jak se to z Linuxu vlastne ovlada a jaka je pro tuto sbernu podpora, objevovat vse od urovne popisu sbernice nejak nemam cas ani morarni silu.

On Wed, Dec 27, 2006 at 06:34:10PM +0100, Novotný Pavel wrote:
> Me negativni zkusenosti mohou souviset s tim, ze pracuji prevazne s kodem
> uzce svázaným s hw a ten je přenosný dost obtižme.
>
> Nicmen existuje nejaky slusnejsi emulátor pro MIPS, tak aby slo rozume ladit
> na PC?
QEMU (http://fabrice.bellard.free.fr/qemu/status.html) pise ze umi
emulovat i MIPS, zkousel jsem jen x86, a to funguje.
Je to plny emuator, takze rychlost odpovida.

Kod v C je prenositelny tak, jak jak si autor zamane. Pravdaje ze
propsani prenositenych kodu je to trosku narocnejsi, ale vetsinou je to
z duvodu kompilatoru. Na urovni
aplikaci by to melo byt zcela nezavisle na architekture (nezavisle do
te miry, jak to podporuje HW a jadro). Prave od toho tam jadro je, aby se
daly  prenaset mezi architekturama (jsem napocital 24
podporovanych architektur pro posledni jadra, Je z ceho vybirat :-). Co
se prenositelnosti tyce, pokud budete mit chut podivejte se  na stranky
debian.cz na porty, nejenze je podporovano pomerne slusne mnozstvi
architektur, ale jsou tam i dve dalsi jadra. Vase skepse pochazi zrejme
jeste z dob DOSu, ke se tak psalo a vzalo se to sebou i do budoucnosti.

Jsou silenci co na asusech wl500g a podobnych provozuji postgresql (jsem
o tom presvedcen pac jsem se dival jestli se tim nekdo nechlubi (ja mam
co rikat kdyz tam provozuji debian :-), mam pripojeny disk preze USB).

Seriove porty na tehle masinkach vetsinou jsou a musi byt alespon jeden,
kdyz tam chcete nahrat a ladit SW a neni tam JTAG. Jen to vetsinou nepisou v
vyrobci v dokumentacich, musi se clovek podivat na net co tam rozchodily
jini.

Dalsi vec je jestli to ma smysl rozbehavat to na tehle  masinkach ponevaz
ty penize co usetrite z HW se mohou projevit jako spatna investice,
protoze jsou tady navic problemy specificky pro tento druh HW (kompilace
na jinem pocitaci (na 4MB flasce to proste nejde :-), clovek to jen tak
nenaistaluje (tedy ono to jde snadno, ale ja jsem na to prichazel ctyry
hodiny, nez jsem prisel na to co delam blbe. Zpet do skoly a naucit se
cist. Ale hracka je to pekna a kdyz potrebuje jeste nekolik malo IO
linek na vic, je to i pouzitelne.