Bipolarni tranzistor v gate mosfetu - vykonnova cast nabijece

RVsoft rvicek@quick.cz
Pátek Prosinec 29 12:15:24 CET 2006

Zdravim,

jelikoz se mi stale nechce davat cca 7kKc za nabijec, ktery by mi
vyhovoval rekl jsem si ze si to zkusim naprogramovat sam.

Vysel jsem z jedne existujici nabijecky a trosku jsem prekopal ovladaci
cast, ale nechal jsem ten vykonnovy stupen viz. schema te nabijecky
http://www.cncnet.info/storage/nabijec.png

Nicmene nevim jak funguje tranzistor T1 paralelne k gate BUZ11 a zenerce
  D2 ktera chrani gate pred napetim vyssim nez 15V. Vubec netusim na co
tam ten tranzistor je a jak funguje.

Co se tyka toho siloveho stupne domnivam se, ze to bude problem i v
pripade, ze napeti baterii bude vyssi - aby se BUZ otevrel/oteviral
chapu, ze musi byt napeti na gate cca o Ug plus napeti aku. Je to tak?
Jak se to resi v pripade ze chci pouzit takto na rizeni mosfet? Neni v
tomto pripade lepsi pouzit PNP darlington treba BDW34 apod. a prehodit u
komparatoru vstupy?

--
RadekCX - http://www.cncnet.info