Aku rcr-v3

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Pátek Prosinec 22 16:58:55 CET 2006

Koupil jsem si v GM subject a trochu ho rozpitval, tak to telegraficky shrnu do konféry.
Vypadá jako dvě tužkové baterie vedle sebe, vývody jsou na kontaktních ploškách na jedné straně, polarita je definována prolisem na jedné ploché straně toho oválku. Ve stejném krytu se už po léta vyrábí jakýsi lithiový primární článek. Je to prefabrikovaný modul který lze do řady foťáků zasunout volitelně místo 2 AA bateríí. Mají k tomu i nabíječku, tu nemám a jen se dohaduji jaké asi má charakteristiky.
Při pitvě jsem byl nepříjemně překvapen tím, že uvnitř není jen ochranný obvod k LiIonce, ale i lineární stabilizátor napětí na 3V který značný díl v akumulátoru uložené energie sežere. V záporné větvi je klasický ochranný obvod se dvěma antisériově zapojenými fety, v kladné větvi je zase fet zapojený jako posilovač k lov-drop stabilizátoru 3V. Celá elektronika v klidu žere asi 25uA. Problém je s dobíjením, které se odehrává skrz substrátovou diodu fetu od stabilizátoru, přesné napětí na aku díky tomu nelze určit...
Podívám se jak se můj foťák chová při napětí 4.2V a ten stabilizátor asi vyblokuji. Když z externího zdroje těch 5V vydrží...
Lubor