RE: "Podvojná linka"

Zdeněk Kašpar zdkaspic.hw@seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 21 09:27:30 CET 2006

Doma jsem také resil soubeh site a telefonu.

Podle specifikace pro RJ45 si vystaci 10/100 Mbit ethernet jen se dvěma pary
Na pinech 1-2,3-6 a piny (pary) 4-5 a 7-8 jsou volne.

Videl jsem i doporuceni vyuziti pro ruzne aplikace, a par 4-5 je navrzen pro
analogovy telefon. Takze lze v jedne zasuvce zabezpečit koexistenci obou
siti (omlouvam se za prilohu)

ALE pozor ! - dnes uz se hojne prodavaji 1000Mbit zarizeni a to uz si jen se
dvemi pary nevystaci, potrebuje cely kabel. A i tehdy, když doma "pouzivam
max 100 Mbit", tak v NB mam třeba rozhrani 1G a tezko rici, jestli by se mu
tam na tech pinech 4-5 libilo třeba vyzvaneci napeti :-(

Také většinou potřebuji mit zapojena obe zarizeni (telefon i PC).

Tak jsem to vyresil tak, ze v cimre je vždy standardni dvojzasuvka, kde je
jsou vždy "zive" jen piny 1-2-3-6 , ale v (A) je na to napojen par 1-2,3-6 a
v (B) pár 4-5,7-8 . (A) se pak chova jako standardni 10/100 Mbit rozhrani.
Pokud na druhé strane date také dve zasuvky, tak není co resit, chova se to
jako izolovane kabely.

Je to za cenu nestandardního kabelu k telefonu (nevyuziva 4-5), ale na
druhou stranu, když i to (B) budete chtit pouzit pro LAN, je vse standardni
a to jsem uprednostnoval. Ten telefon stejne asi casem zanikne a pojede po
ethernetu.

Samozrejme - mit vlastni kabel pro kazdou zasuvku je lepsi
(tedy .. normální) ....

Omlouvam se za rozkecani a prilohu, ale snad to nebylo prilis mimo

Pekny den
Zdenal Kaspar