Hodiny DCF - zkusenost a dotaz na radu

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Středa Prosinec 20 22:31:00 CET 2006

Takze:
- hodiny a budiky jdouci na baterku z duvodu uspory energie zapinaji
prijimac jen obcas. Pokud se v danem case prijimac nechyti, nezkousi to
doblba, ale zase se vypne. Proto se hodiny chyti jen nekdy.
- Nevim jak ktere hodiny, ale mam nemeckeho budika ktery si obcas vzpomene
ze je o 2 hodiny mene a trva mu nekolik hodin, nez se vzpamatuje. Zajisteni
proti chybam je u nekterych hodin opravdu mizerne.
- signalu je tady vsude dost, pokud se prijimac nechce chytit, musi byt
feritka opravdu v tom nejblbejsim smeru. Pokud prijimac nejde ani pri
spravnem nasmerovani, muze za to ruseni. V panelakach hodne rusi televize,
vyzaruje harmonicke radkoveho a snimkoveho kmitoctu a nekdy i videosignal.
Spektrum "panelakoveho" bordelu je na http://www.vaelektronik.cz/cteni.htm .
Ale nezoufejte, sousedi obvykle nekoukaji na bednu az do rana :-) Nekdy se
ten prijimac chyti - pokud si potom nejake ruseni nevylozi podle sebe a ten
cas zase nezmrsi.
 - primotat na feritku vazebni vinuti lze, ale pripojit k nemu kus dratu
bych opravdu nedoporucoval. Na dlouhych vlnach je podstatny rozdil, jestli
chytate elektrickou nebo magnetickou slozku pole. Dratova antena v mistnosti
chyta mnohem vetsi bordel z elektroinstalace, zarusi ji i zarivka. Musi byt
od vseho daleko a davat ji do mistnosti s zelezobetonovyma stenama nema
efekt. Venku si zase rikate o pruser s bourkou. Feritka je pro tohle pasmo
ptimalni http://www.vaelektronik.cz/smer.htm . Takze vemte feritku, naladte
ji na 77,5 KHz, pripojte k ni tranzistor a k feritce hodin dejte treba tohle
http://www.vaelektronik.cz/images/pripoj.gif a tu vazebni civku taky naladte
priblizne do rezonance (k 1 mH 4n7). Napajeni pro antenu vemte z prijimace
hodin, bude se zapinat jen kdyz se zapne prijimac a nesezere vam tak hned
baterku.
Andel