Re: "Podvojná linka"

BuFran BuFran@seznam.cz
Středa Prosinec 20 18:08:22 CET 2006

Zdravicko,

   Díky díky, to je přesně ono co jsem chtěl vědět, bohužel odkazy
nevedou k dalším informacím :( Velká to škoda, pěkný článeček, a končí
právě v místě, kde to teprve začíná být zajímavé, na půdě to u mně
totiž už skoro vypadá jako na obr. 5 v tom článečku :) (až na toho
kocoura).

   To co potřebuji nastudovat je tedy PARALELKA :) Ještě když se tak
koukám na to schemátko, jakým způsobem se řeší "přepojení" - prostě
viděl jsem jak soused zvedl telefon, zjistil, že není pro něj,
zmáčknul tlačítko a počkal až to někdo zvedne na druhé straně, pak
položil sluchadlo. Nějak mi není jasné to tlačítko kde je zapojené a
jak docílí zvonění druhého telefonu. Pokud jsem pochopil dobře, tak
zvonění probíhá přes ten koďan v okamžiku, pokud se napětí na lince
zvýší nad určitou hodnotu (kladívko překoná odpor vzduchu a dolehne na
břinkátko), ale je přítomno pouze po dobu než se vyvěsí sluchadlo.

   No když nad tím tak přemýšlím, aby to vůbec takový malý konvertor
VoIP utáhl vyzvánět na obou přístrojích zaráz, když v článku je psáno,
že každá ústředna má jiný proud ... u toho konvertoru to bude určitě
made in tchajwan takže minimum co to de, vždyť napájení má 5V adaptér
:) to bude zkoušeníčko zase :)

--

S pozdravem,

    František Burian