ATX zdroj - jak proverit

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Sobota Prosinec 16 23:39:11 CET 2006

Pokud by v tovarne pouzivali k testovani takova siditka tak to by bylo docela smutne.

Pro dukladne otestovani zdroje je treba poradna elektronicka zatez, ideale s moznosti simulace dynamickych deju (zateze , pro kazdou vetev jednu).
Dale to chce osciloskop pro sledovani zvlneni a multimetr s zaznamem.

Pak mate sanci odhalit nahodne deje v testovanem zdroji. :-)

Mezi mnou nikdy nedokoncenymi projekty je i MCU rizena zatez  4 x 0-50V 0-30A s radou fucurek, inspiroval jsem se zatezemi HP, ale nejak se mi nedari ji dodelat. :-)

Puvodni zprava ze dne 16.12.2006 od Tony Malecký:

> Takovy tester ale ukaze jen jestli zdroj ma napeti na vystupu ktera
> ma mit.. Pokud ten zdroj ma problemy se stabilitou, pripadne pri
> nabehu nebo vypinani dava nejake pulsy vyssiho napeti, to tim
> nepozna..

> cesky receno... pro dotazovany ucel je takova vec na.....

Treba ne, treba tam ma nekde trochu vyssi napeti. Jinak pulsy vyssiho
napeti by to poznat mohlo. Rozebrat zdroj nemuze, kdyz ho ma
zapeceteny, aby si to promeril vevnitr, jak jsi jiste cetl.

A koneckoncu, dodavatel pri reklamaci vezme prave takovyto tester,
lupne tam ten zdroj a pak rekne, ze je OK. Tak aby vedel, co se
pouziva v tovarne, pri prodeji, v servisu, ne?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert