Problem s ISP u AT89S8253 pripadne redukce TQFP44 DIL

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Středa Prosinec 13 19:05:52 CET 2006

> Co ja???? Atmel vas nepotesil! :-)

Jasne, to bylo jen aby rec nestala, ja uz jsem neco z toho nekde cetl
jak jsem guglil cim by to mohlo byt.

> Samozrejme je spusta kriterii - pinova kompatibilita, napajanie, velkost
> FLASH, vnutorna EEPROM, cena. U Keila je vyhladavatelny zoznam.

Protoze se po provedeni uprav bude zarizeni dale vyrabet tak se po jinem
typu skutecne poohlednu, i kdyz sef ted pripustil, jestli tam nedat
skutecny MCU a cele to predelat a prepsat (problem je, ze puvodni
program je v ASM x51 takze by to znamenalo skutecne napsat znova).
Vyhledavat muzu ale ptam se abychom opet nenarazili na podobny paskvil
jako je tak S8253. Kdyz uz tak kriteria jsou asi nasledujici: 3.3V,
22.1184MHz, jadro 12taktu (pro rychlejsi by se muselo upravovat casovani
programu coz neni neresitelne ale cim mene zasahu tim lepe), FLASH
alespon 8kB, RAM 256, EEPROM staci par byte ale je nutna, WDT, POR apod.
taky, nic analogoveho neni potreba, pouzdro SMD, staci 44pinu (deska se
stejne bude prenavrhovat), funkcni ISP, rozumna dostupnost a cena. Nevim
jestli neni potreba i casovac T2 z 8052, ted se mi to nechce hledat ale
tech 256B RAM bude asi automaticky spojeno s T2.
Jak jsem napsal mohu hledat, ja se ptam na zkusenosti abychom si opet
nenabehli.

> Skuste len tak namatkovo mrknut na P89(L)V51RD2...

to je od NXP, ze?

Mrknu, mam dojem, ze nektere jsou celkem dostupne.

> Mno ten "najzaujimavejsi" bug je IMHO stracanie bitov zo SCON... To
> prakticky vylucuje vacsinu aplikacii pouzivajucu seriak... A odstranili
> to az niekde okolo rev. M...

Ted jsem se dival jednomu broukovi na brisko a nastesti mame revizi P.
Zatim se zda ze uz vse vyjma problemu s ISP nam na tom funguje.

> Inak aj ten datasheet je hrozny sh*t, napr. popis BOD/POR je tak
> obskurny ze dodnes netusim co nim chceli povedat. Zasa az tak velmi ma
> to netrapi, nemal som chvalabohu potrebu ho pouzit.

Jo trochu to pripomina perly v zakonech Ceske republiky :(

> Ach, skoda; ale vsimnite si tie netypicke hodnoty

Jo pred casem jsem si tech 5pF i toho grafu vsiml, mozna trochu sikovne
navrhnout desku tak ani nejsou potreba ;)

> Aha. No, ci toto nebude ta pricina. Datasheet hovori len o paralelnom
> programovani a to sa uvadza pri 5V... o seriovom decentne mlci...

No mate pravdu, castecne to pomohlo, ja uz drive zkousel privest externi
zdroj na necele 4V, coz ale nepomahalo. Tak jsem si ted nasel soucastku
s nejnizsim Absolute Maximum Ratings Vdd a vyslo mi 4.5V, tak jsem to
zkusil a u cca 10ks to skutecne pomohlo, jdou naprogramovat a i funguji,
ovsem zbyli mi tu 4 pacienti u kterych bych nejradeji vystavil umrtni
listy, neco cenneho nechal vytahat a zbytek pohrbil...

Nicmene nevim nakolik ted muzem verit tem kusum ktere sly naprogramovat
jak dlouho si to budou pamatovat...

> wek

Pavel