OT: vyber fotaku

Michal Grunt michal.grunt@volny.cz
Středa Prosinec 13 17:22:57 CET 2006

Dovolim si trochu odbocit, proc je lepsi uplne ten 'nejobycejnejsi'
fotak i pro zacatenika (rozumenjte, fotak s kterym jde bez problemu
fotit plne na manual - ma dve kolecka pro clonu a cas, tlacitky to nejak
rozumne ani ridit nejde to se clovek umacka). Smula je ta, ze onen
'nejobycejnejsi' digitalni fotak, ktery ma promyslene rucni ovladani je
ten drazsi...

Osobne kdyz jsem zacinal fotit s kompaktem, tak jsem se na nejake ty
casy, nastaveni clony a jejich kombinacemi take nezabyval, proste jsem
cvakal a cvakal (ostatne s tim fotakem nic jineho ani delat neslo, o
nejakem inteligentnim manualnim modu nemohla byt ani rec, vsechno pres
tlacitka, kolecka zadna). Jenomze jsem postupem casu zacal zkoumat fotky
  jinych a proste jsem absolutne nechapal jak dosahly toho ci onoho
efektu (rozostreni, delsi casy treba na foceni tekouci vody atd.),
protoze mi ten muj kram nic takoveho nedovoloval... a kdyz tak se
strasnym omezenim, takze to bylo na houby, vysledky zadne a velke
zklamani ze to snad nikdy neudelam.
Nastal zlom a zakoupil jsem si knizku "Naučte se exponovat kreativně"
(doporucuji) kde vetsina triku je prozrazena. Pochopil jsem ze muj kram
tohle nikdy nebude umet, protoze ho nedokazu nastavit dle mojich
predstav. Koupil jsem ojeteho Nikona D70 k tomu nejaky ten objektiv a
byl jsem doslova ocarovan o co vsechno jsem s kompaktem prisel...

Pokud se vase dite bude fotografii trosku zabyvat (byt i okrajove)
rozhodne misto kompaktu doporucuji spis neco vetsiho, uvidite jakou bude
mit radost az udela svoji poradnou fotku dle svych predstav a plne na
manual!!!