Úprava motocyklu pro tělesně postiženého-elektronické ovládání spojky

Kolinsky miroslav.kolinsky@papouch.com
Pondělí Prosinec 11 20:32:43 CET 2006


Dobrý den všem,
Potřeboval bych předělat budoucí motorku na ovládání převážne pravou rukou. Jde o to že nemám levou ruku od zápěstí dolu. Nosím kosmetickou protézu s kterou mohu celkem pohodlně ovládat normální spojku,  přepínání světel i blinkry. Dokonce jsem legálně udělal řidičák na velkou motorku. Problém mám však např. při prudkěm brždění kdy nemohu sundat protézu z řidítka a přitáhnout spojkovou páčku. Takže někdy musím zabrzdit bez vyřazení a "chcípnu". Řazení při vyšších rychlostech už začíná být nebezpečné. A vůbec s těžkou motorkou už to neni ono. Většina japonských a evropských motocyklů má ovládání spojky vyvedené hřídelkou jíž je třeba otočit hodně velkým momentem. Na konci bývá raménko cca 4cm dlouhé s lankem od páčky na druhém konci. Je to podobné jako v autech která mají ovládání lankem (přesně jako u Trabanta). Vymyslel jsem si že budu mít někde velmi silný převodovaný motorek, ktery bude navíjet další lanko které bude paralelně s tím původním (aby byla původní spojka zachována pro případ poruchy). Dále řídící jednotku s nějakým osmibitem (AVR, 8051 atd...), a kvalitní potenciometr s páčkou na řidítkách. Jde o to udělat a sladit proporciální regulaci. Potřeboval bych od Vás radu jaký pohon mám shánět, nějaké rady k realizaci, kvalitní nápady jiných řešení (třeba hydraulicky, proporciální elektromagnet...). Prosím neraďte mi ať si seženu automat, protože skůtr opravdu nechci a "velký" automat znám jen jeden. Musím zdůraznit že to musí být naprosto spolehlivé, dovedu si představit že s zmáčnutou spojkou protočím motor, v tom mi to praskne a ja až vstanu, dojdu si pro motorku daleko dopředu :). Dále by to mělo být proporciální. Kdyby ovládání bylo "digitální" byla by to velká pomoc, ale když už, tak už. Ještě musím upozornit že palubní síť není tak silná jako v autě, takže určitá řešení to vylučuje. Předem děkuji za odpovědi. Mirek





Další informace o konferenci Hw-list