[OT] Format obrazu Prima

Josef Štengl ok1ced@nagano.cz
Neděle Prosinec 10 12:58:52 CET 2006

Ahoj,
  kdyz si delas vlastni televize, tak bys mel vedet jak sis to
naprogramoval :-)

Co je to za znacku? Model? Zdroj signalu? Co je to divny rezim?
Nejste pravnik ci jiny podezdely humanista? Proc mam zamlzenou
kristalovo kouly? Napravuje te to jak?

Obraz 4:3 se roztahuje na 16:9 tak ze se obraz rozeli na casti (bezne
pet) a ty se linearne roztahnou (stred nejmene, okraje nejvice). To se
deje u 'holeho' signalu kde nejsou doprovodne informace u signalu v
teletextu a u signalu kde je signalizovan format 4:3 (WSS).
U letterboxovych signalu se se detekuji 'cerne' pruhy nahore a(nebo)
v dolni casti obrazu. To se obraz pak sam odsebe roztahne na celou vysku
obrazovky. Obcas se to deje i kdyz nema, pokud jsou nahore ci dole pruhy
jine barvy, pomerne staticke (krasneto dela CNN). Je to alchymie
nastavit to aby to fungovalo alespon prijatelne pro vetsinu pripadu.

Clovek by to musel videt ...

Koduje se to v teletextu, je to soucasti WSS informace (Wide screen signaling, nebo
neco podobneho) ale neni me znamo ze by to bylo vysilano v
pozemnim vysilani na uzemi CR. Mozna ze se to zmenilo.