Watmetr za 299 - Lidl

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Pátek Prosinec 8 15:27:01 CET 2006

Tak jsem pod dojmem konfery neodolal,
a v baumaxu zakoupil watmetr. Je to MEROX.
Okamžitě jsem mu vyměnil šunt za desetkrát větší (nyní 35mOhm) a podle ampérmetru nakalibroval. (umí ukazovat i proud)
Poznatky:
měří proud, napětí a cos Fi, z toho počítá spotřebu.
Primárně měří střední hodnotu všeho, a je překalibrován na efektivní pro sinus.
Takže spotřebu kompu a jiných zdrojů kde se usměrňuje do elytu ukáže menší než je ve skutečnosti.
Závěr, pěkná hračka na odhadnutí ceny provozu různých dlouhodobě zapnutých spících spotřebičů, na to jsem zatím nic neměl.
Že by v tom byl nějaký AD šváb na měření činého výkonu na to zapomeňte.
Lubor

PS vrtulníček o kterém se tu psalo před časem už mám taky.