stehovani XP na jiny disk - jak jsem zalohoval

Martin matesmk1@seznam.cz
Pátek Prosinec 8 10:53:22 CET 2006

tak dobrou noc :)

----- Original Message -----
From: "Filip Kotouček - MP Media s.r.o." <Filip.Kotoucek@mpmedia.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, December 08, 2006 10:10 AM
Subject: RE: stehovani XP na jiny disk - jak jsem zalohoval

Trosku jsem se zacetl a zjistil jsem ze se tu resi to co jsem resil nedavno
Mame ve firme asi 15T dat ktery se musej zalohovat, a nejsou to zbytecna
data jde o velmi drahe materialy v podobe filmu a fotek a pak samozrejme
ostatni bezny data jako ucetnoctvi a tak. Je to rozeseto na zhruba 30ti
serverech a fakt si nedokazu predstavit ze bych tam kazdej den naladoval
stovky pasek abych to odzalohoval takze mi paska pripada jako naprosto
nemozne medium v dnesni dobe a je pouzitelna jedine v kombinaci s robotem
coz je investice radove v jednotkach milionu. Nemluve o rychlosti.
Uloziste zaloh jsem vyresil v podobe nekolika diskovych poli sata ktery jsem
postavil bez redundance z nejlevnejsich dilu I tak kazde to pole vyslo skoro
na 100 000,- ale jede to v pohode a kdyz se s tim neco stane vymenim disk
naformatuju pole a pockam az se zaloha znovu vytvori.

Az pocad to byla hracka.

Ted jsem zacal resit cim automaticky kazdy den vyzalohovat vsechny ty
servery predevsim windows tak aby ta zaloha alespon za neco stala. Vsude
jsem se setkaval s problemem ze nejaky soubor je zablokovany nemluve o
exchange databazich a podobnych vecech. V zasade povazuji za nutne resit I
zalohu systemu protoze se diky ruznym updatum stale meni a ja si taky
nepamatuju a nechci resit ze to mam vyzalohovat kdyz tam neco udelam.

Az to bude nekdo resit asi zjisti ze to je hodne velikej problem a ja jsem
to resil asi dva mesice nez jsem mohl rict ano mame tu system na prubeznou
zalohu dat ktera je dobra.

Jestli nekdo bude reagovat na tento muj prispevek acronisem nebo jinym
podobne drahym softwarem tak necht si tyhle programy otestuje v praxi na
takhle vekem mnozstvi dat a ruznem hardware. Z acronisu jsem v lepsim
pripade nedostal data v horsim mi to sejmulo jeden produktivni server a
neslo to kloudne pryc.

Veritas napodobne
A mnoho jinych v rade

Nakonec to vyhrala utilitka zdarma pribalovana k jednomu software na obnovu
dat z diskovych poli (dopocitani xoru)
Jemnuje se drive image XML  jinak taky DiXML ktera skutecne udela korektni
image disku na bezicim systemu a ten image je s troskou programatorske
sikovnosti citelny a obnovitelny.
Ta utilitka pri obnovovani taky rada spadne kdyz je prez pul tera a vic dat
v image.
Ale kdyz se da format RAW tak to jde dobre precist kdyz se odrizne od
zacatku prvnich 512 byte kde jsou nejake informace te utility.

Konecne muzu klidne spat