Spolehlivost datovych ulozist - bylo stehovani XP na jiny disk

Rollfree rollfree@volny.cz
Pátek Prosinec 8 02:23:14 CET 2006

Kdyz jsem tohle cetl, tak jsem si musel dat facku, abych si byl jisty, ze
nespim a ze mi to jenom nezda. Pro jistotu jsem to cetl nekolikrat.
To vam opravdu odchazi kolem 2% disku pri kazdem restartu ??!!
Kde a za jakych podminek je proboha provozujete ?
Nevznikaji pri tom on/off nejake hrozne vedlejsi efekty (napetove
spicky, otresy, tepelne soky, kondenzace vodnich par nebo co ja vim co) ?

Provozujeme velke informacni systemy u desitek zakazniku, je to v
nepretrzitych provozech (zdravotnictvi), takze 365x24.
Restartuje se malo, protoze to vzdy znamena omezeni provozu,
takze jen kdyz se napr. kvuli upgradu stejne musi system
na chvili odstavit (rekneme tak 2-5x do roka).

Kdyby pri kazdem restartu mely odejit 2% disku, tak uz bych visel
na nejblizsim vhodnem strome (predtim bych ale napred povesil
dodavatele tech disku, abych v tom nebyl sam).

Pokud dnesni moderni disk ve slusnych podminkach neodkrouti
sve poctive 3 roky (pak je vetsinou doporucujeme vymenit, mezitim
za stejne penize dostanou mnohem vetsi a rychlejsi) bez ohledu na
pocet restartu (jsou-li rekmene "primerene", t.j. napr. max 2x denne),
tak je proste neco spatne a je treba zahajit pruzkum co.

rollfree