stehovani XP na jiny disk

Bitovod hw@prelude.cz
Pátek Prosinec 8 00:29:37 CET 2006

Ukladani na disky a jejich odnos do trezoru ma taky svoje radosti. V bance
jsou sice jako v bavlnce, ale jednak jsou pomerne dost "offline" s -ve
vysledku- neprilis kratkou pristupovou dobou :), druhak ani u nich neni
jistota zalohy. Disk, ktery dejme tomu rok nejede (nebo tri roky, to je
celekm jedno), muze a nemusi nastartovat. Nebo mam mit ty sady externich
disku dve, jednu v bance, druhou doma (abych mohl udelat kontrolu dat) a
prohazovat je? Nemluve o tom, ze kdyz si dneska koupim IDE, za tri roky to
nemusim mit do ceho nacpat. Kdyz si dneska koupim SATA, nejakej podobnej
konektor v PC mozna najdu i za tri roky - a s trochou dobre vule bude umet i
takhle historicke rozhrani s takhle starou specifikaci. Mozna. Ale vzhledem
k tomu, ze od doby, co se SATA osazuje, tak je tusim ve treti revizi, moc
bych za to nedal. O tom, ze bych chtel mit svoje fotky k dispozici i za
dvacet let, radeji ani nemluvim.

Chapu, ze tohle je trochu extremni priklad, ale mam kolem sebe podobnych
lidi dejme tomu tricet se stejnym problemem - vcetne "dobre" zkusenosti s
lehlym diskem v externim boxu, ktery po zapnuti nenabehnul pote, co si
uzivatel ve snaze preinstalovat PC sahnul na spatnou partition a zrusil
datovou oblast. Takze razem prisel o "provozni" data na PC, tak o ta "jista"
archivni data na disku v boxu. Tusim, ze rikal neco o dvanacti tisicich za
vycteni asi 80% z te mrtvoly.

Jinak ano, streamer by byl resenim, idealne v nejake knihovne. A budu ho mit
kam pripojit (a cim precist) za tri roky? A za pet? Za deset? Pri cene
takoveho zarizeni bych opravdu uvazoval i to, na jak dlouho mi vydrzi.
Objektiv za tricet az sedesat tisic mi deset let vydrzi, verim, ze pri
slusnem zachazeni i dele...

Pavel Kutina