Piatok: Pre zaujimavost - novinky od nas :-)

Daniel VALUCH daniel.valuch@wanadoo.fr
Sobota Prosinec 2 19:57:14 CET 2006

vacsinou z nich tecie svetlo zo scintilatorov do fotonasobicov alebo inych detektorov, ale su tam aj stovky vlakien ktore vynasaju predspracovany signal do vonkajsich casti deketora kde sa dalej spracovava. Vysledne to dava datovy tok ocistenych a pred-spracovanych dat 15 PB/rok (ako sa to dalej spracovava ste videli ked ste boli na navsteve) :-)

Na uchovavanie dokumentacie je vytvoreny elektronicky system ktory teraz obsahuje tusim cez 10 milionov dokumentov. To je dokumentacia vytvorena tu, plus dolezite dokumenty od subdodavatelov. Predpokladam ze za tym je este o rad viacej dokumentov, ktore su skryte - napriklad dokumentacia od pristrojov, ktore sme kupili ako celok a ma ju len dodavatel. Interny humor pouzivatelov tohoto systemu sa nesie v duchu "dokumentaciu zapiseme do EDMS, bude uchovana, x- krat zabezpecena, system je duplikovany na asi na 5-tich geograficky rozdielnych miestach, ked sa tam raz nieco zapise neda sa to vymazat, iba oznacit ako 'obsolete' takze nic sa nemoze stratit. Akurat ten dokument uz nikdo nikdy nenajde" :-) Bohuzial je to tak, cely system je pocitacovo dokonaly, ale user interface a moznosti vyhladavania su takmer nulove. Je to velmi blizko k Write Only Memory :-)

Kolko je to stran alebo vyrubanych lesov keby sa to vytlacilo si netrufam ani odhadnut :-)

b.