Literatura k silnoproudu

Dee Jay deejay@email.cz
Sobota Prosinec 2 01:42:52 CET 2006

Zdravím

vyhrabal jsem pár sešitů a dovolím si trochu teoretizovat.

- představíme-li si průběh napětí a proudu na čistě ohnické zátěži tak
napětí a proud jsou ve fázi,obvodem protéká činný proud a tedy činný výkon
ve Wattech
- pokud je v obvodu připojena indukční zátěž dochází k posuvu vektoru proudu
za napětí (známá poučka ze školy :" Cívka jako dívka,nejdřív napětí a potom
proud" :-)
- pokud je v obvodu kapacitní zátěž dochází k posuvu vektoru proudu před
napětí

posun mezi napětím a proudem je účiník, tzv. úhel fí může být + - 90°
jestli je zátěž  induktivní nebo kapacitní se tedy pozná  podle pořadí
proudu a napětí
pokud tedy vypočítáme úhel fí je použijeme sinus k výpočtu jalového výkonu a
jeho cosinus k výpočtu činného výkonu
-----
- fázový posun by měl teoreticky být 120° ( v třífázové soustavě) pokud ho
chceme měřit tak snad jen měřením času v při dosažení určité hodnoty napětí
v jednotlivých fázích ....

to je zatím vše co mě napadá (ale možná strašně kecám :-)

DJ