Stabilita soucastek (R, C, R-trimr)

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Prosinec 1 15:38:30 CET 2006

Máte někdo zkušenosti se stabilitou součástek (ve smyslu, že se jejich
hodnota nemění za rok, dva)?

Konkrétní aplikace: mám udělátko s časovačem 555 v režimu AKO, kde se
přepíná 5 frekvencí pomocí FET tranzistorů - vždycky se přizemní
příslušný kondenzátor. Paralelně k těm kondenzátorům je odporový trimr
250k, kterým se ta frekvence doladí. Slouží to k testování
reproduktorů, ten AKO se ladí na rezonanční frekvenci reproduktoru -
tj. když voltmetr má nejvyšší výchylku.

Kondenzátory používáme ty, co jsou v GMku pod označením CF1,
předpokládám svitkové, měly by být stabilní. Ale nejsem si jistý těmi
odporovými trimry.

Jen mi neraďte ať tam dám mikroprocesor ;-) Chtěl bych, aby se to dalo
seřizovat šroubovákem, ne notebookem.

P.K.