OT - Prosim o radu s C

Jindrich Kubec kubecj@asw.cz
Úterý Srpen 29 18:10:32 CEST 2006

At 18:02 29.8.2006, Jan Waclawek wrote:
>Uprednostnujem runtime error pred bezmennym padom pri vylezeni z pola.

Ja davam prednost svobodnemu spachani harakiri podle vlastniho uvazeni a
ne, aby na me dohlizel nejakej ten skritek s podelanym runtime errorem ;)

>Pochopitelne, ak si niekto da namahu napisat osetrenie hranic pred
>kazdym pouzitim pola, takisto si moze dat namahu presmerovat ten runtime
>error. V pripada Pascalu vsak je pritomna moznost mat pausalnu kontrolu
>pre pripad, ze sa na explicitnu kontrolu zabudne, kdezto v C nie (alebo
>len obmedzene).

Ale ta 'automaticka' kontrola je stejne k hovnu jako pad programu v Ccku, z
hlediska spravneho fungovani programu a friendly user experience :o)

Proto, kdyz nekdo tu chybu (prelezeni pole) v obou jazycich 'osetri' uz v
kodu, explicitne, ziska tim:
a) jasne chybove hlaseni, zotavitelne, pokud je to vhodne
b) explicitne cerne na bilem bude v kodu videt, co, proc a jak.

Automaticka kontrola mezi je pak _zbytecna_ a akorat ubira prostredky tam,
kde to jiz neni nutne.

Jindroush (kubecj@avast.com)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.