problem s novy rozvodem

Simon Cihelník hwkonfera@seznam.cz
Pátek Srpen 25 17:38:08 CEST 2006

Mam zlvastni problem s novym rozvodem, ktery jsem realizoval v nasem
firemnim arealu a potrebuji poradit, popr. doplnit moji predstavu.

Areal je pripojeny nadzemnim tazenim pres vlastni trafostanici, jenz je
nekdy z padesatych, mozna sedesatych let a od te doby na ni nikdo nesahnul.
Jelikoz je v majetku vlastnika arealu, rozvodne zavody od ni davaji ruce
pryc. Na teto trafostanici bezela cela vicepatrova hala byvale tovarny, cili
rekl bych, ze s ohledem na nas odber (a jsme tu sami), se zde o problem (viz
dale) s pretizenim nemuze jednat, resp. na to netipuji. Od teto trafacky je
stazeno nove vedeni v 5 x 6 CYKY do hlavni pojistkove skrine (20 metru),
dale do rozvodnice s elektromerem a 63 A jisticem + velkou bleskojistkou (15
m), z ni do hlavni rozvodnice naseho arealu (15 m). Z ni jsou 5 x 2,5 CYKY
tazeny jednotliva vedeni do separatnich mistnostni, kazda ma vlastni
rozvodnici. Do hlavni rozvodnice arealu je pripojeny kompresor s cca 3,5 kW
(samozrejme 3 x 400 V) motorem, do rozvodny na kuchyn dale el. strouba s
grilem a sporakem (3 x 400 V). Vse je vysoce naddimenzovane, jedine dva
"velke spotrebice" jsou vyse uvedene.

Deje se to, ze kdyz se spusti jakykoliv tocivy spotrebic s vyssim proudovym
pulsem pri startu (zmineny kompresor nebo i mala 750 W flexa), na okamzik
malicko pozhasnou svetla. Totez, kdyz se zapne trouba. Rozvod je mesice
stary, cili novy. Zadne jine spotrebice paralelne nebezi. Vnitrek mistnosti
jsem obvykle zapojoval sam, cili tam dam za vysledek ruku do ohne. Bohuzel
na zbytek rozvodu (predevsim vsechny rozvody mezi rozvodnicemi a rozvody k
trafostanici) jsem si v dobe, kdy jsem nemohl, najmul dva elektrikare, a v
podstate co zapojili, to zavani nejakou dodelavkou z me strany (spatne
zapojena svetla - podarilo se mu zapojit zarivky na dvojity lustrak do
serie, nebo nektera svetla nesla vubec, o zasuvkach ani nemluve a rozvodnice
jsem musel vsechny prekopat, nebot to byl des). Protoze jsou oba elektrikari
pokrocilejsiho veku, uz maji houby silu, a tak musim pravidelne vse po nich
dotahovat. Zda se mi, a tady bych prave potreboval radu, ze nekde dole v
rozvodu je neco spatne zapojene, nedotazene... Protoze je tu mezi ucastniky
rada profesionalu, kam byste sli hledat zavadu? Popr. jak ji muzu
identifikovat?? Netvrdte mi, ze 5 x sestka neutahne deset zarivek (a 58 W),
jeden kompresor a par dalsich spotrebicu (odhadem v prumeru tak 2 kW)...
tomu proste neverim...

Diky za jakoukoliv smysluplnou :) radu,
Simon Cihelnik