Problem s lednici

Milan Mlynarcik milan.m@centrum.sk
Pondělí Srpen 21 05:47:46 CEST 2006

Na 99% je to mierny unik chladiva.
Obdivuhodne teorie o rozbockach na dva vyparniky sa nezakladaju na pravde. V
jednokompresorovych domacich chladnickach byvaju vyparniky jednoducho v
serii. Termostatje tiez iba jeden, kontroluje teplotu vyparnika chladnicky
kusok pred jeho koncom. System je normalne naplneny takym mnozstvom
chladiva, ktore sa pri beznej prevadzkovej teplote akurat stihne odparit
pocas prechodu oboma vyparnikmi. Ak je teplota v mrazaku (napr. kratko po
zapnuti) vysoka, chladivo sa stihne odparit rychlejsie este pocas prechodu
vyparnikom mrazaku. Preto chladnicka zacne chladit az po chvili, ked mrazak
aspon mierne ochladi.
Ak cast chladiva chyba, zacne sa to zpociatku prejavovat tym, ze iba cast
vyparnika chladnicky omrzne. Cim viac ho chyba, tym mensia cast chladi.
Kedze oblast, kde je uchytene cidlo termostatu prestava byt dochladzovana,
kompresor ide stale. V mrazaku moze byt este cely vyparnik v cinnosti. Kedze
mensie mnozstvo chladiva kompresor odsaje na mensi odparovaci tlak, mrazak
dokonca mrazi lepsie nez za normalneho stavu.
Druha je uz otazka, ci sa podari miesto uniku najst. Moze to byt hocikde
:-((
Maly vykon kompresora to iste nie je. Vtedy chladi vsetko, ale biedne.

        Milan  Mlynarčík

Maly tlak jsem vyloucil, to by se mrazak poradne nevymrazil, prazdy se za 6
hod.vymrazil na -35C (cili doslo urcite ke zkapalneni) a po vypnuti to ve
vyparniku  mrazaku "vari" jeste cca 2 minuty. I ma slusny mrazici vykon,
kdyz tam dam 1,5l lahev limodnady, tak je za hodinu zmrzla.
Bud je to mensi unik "media", ztrata vlastnosti se projevuje delsi dobu,
nejdriv se delala namraza (protoze asi nevypinal termostat), a pri tech
vedrech pred mesicem se to povalilo uplne, v lednici bylo 20C (v byte 35C
:o)), nebo mam podezreni na nejake "ucpani" pred mrazakem, nebo pred
vyparnikem chladnicky.
Medium tam prochazi trubickou s vnitrni dirou cca 0.5mm.

Diky za rady, zitra volam chladare at to trochu pripsoukne.

Danhard