Frekvencni menic a pripojeni motoru

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pátek Srpen 18 21:06:25 CEST 2006

RVsoft napsal(a):

>Tak ted jsem z toho jelen a danek...
>
>V navodu pisou (viz priloha), ze je mozne pouzit oboji, ale pak nechapu
>jak vyrobi z tech 230V tech 400V.

Ten menic dava 3x230V jak jste psal....
Pokud motor je konstrukce: ( stitkova hodnota)
                                           a)  do trojuhelnika 3x230 V
do hvezdy  3x400 V  pak ho muzete pouzit v zapojeni do trojuhelnika  -
vyuzijete max. vykon motoru.
                                           b)  do hvezdy 3x230V  pak
tento motor neni urcen pro elektrorozvodnou sit, nicmene vyrabi se prave
pro pouziti s menici ( i si takovy
                                                  motor muzete nechat
namotat)
                                           c)  do trojuhelnika 3x400V
pak lze provozovat tez, s tim, ze vykon motoru bude mensi...nevyuzijete
ho na max. ( cca 50-70 procent )
                                           d)   ma stitkovou hodnotu
pouze 3x400V a moznost  hvezda/trojuhelnik  ( zpravidla vetsi vykony )
pouziva se prepinani
                                                 hvezda trojuhelnik pri
rozbehu motoru - pro tento motor plati bod c) takovy motor ale asi
vzhledem k vykonu nebudete
                                                 pripojovat.

Zaver: zalezi na motoru,  pro jake napeti ma navrzene civky....menic je
stale jeden a ten samy a ma stale vystupni napeti 3x230V ( samozrejme
menici se s kmitoctem, ktery z menice leze ale to je vec menice)

V tom obrazku jasne pisi, ze vychozi zapojeni ( motoru) zavisi na typu
menice. Pro Vas menic je optimalni  motor, jenz ma kazdou civku na 230V
a tento motor pripojite do trojuhelnika.