Programator PIC pres USB

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Pátek Srpen 18 17:55:51 CEST 2006

> Aby vam to nedopadlo jak s procesorama do PC :). Vetsina lidi premysli
> asi tak, ze si koupim super desku (za vetsi peniz), aby to ni sel dat za
> dva roky lepsi CPU (aktualni k te dobe), ale ze za tu dobu je vsechno
> uplne jinak (pameti, rozhrani pro periferie, konektory na graf. karty,
> vybehovy typ patice na CPU...), uz jim je jedno.

Tady Vam ta analogie ponekud pokulhava, protoze v podstate plati, ze od
dob PIC18C84 je programovaci rozhrani u PICu az na drobne niance v
podstate identicke. Takze zmineny Tait programmer se da pouzit i na
nejnovejsi typy, pokud mate vhodny SW (napr. IC-Prog ma docela solidni
podporu pro ruzne typy obvodu a programatoru).

Jinak osobne muzu doporucit Presto od ASIXu, o nemz tu jiz byla rec.
Poslednich par let ho pouzivam temer kazdy den a jede skvele. Navic
prubezne aktualizuji software, takze podporuje i nove typy - viz.
http://asix.cz/download/up/suplist.htm a http://asix.cz/dwl_up.htm#changes.

A co se tyce onoho adapteru pro programovani ne-ICSP, tak nejjednodussi
je vzit ZIF patici (v nouzi i precizni nebo obycejnou) a pripajet na ni
z kazde strany jednu kolikovou listu (v uhlu 90st, takze piny jdou do
boku). No a mate v podstate funkcni ekvivalent toho co nabizi v ASIXu -
naklady cca 180Kc za ZIF patici, 4Kc za kolikovou listu a 5minut prace,
ani delat plosnak neni vubec treba.

Lukas Grepl