Programator PIC pres USB

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Srpen 18 14:12:39 CEST 2006

Puvodni zprava ze dne 18.8.2006 od Zapletal Martin:

> ale to se pak musi v kazde aplikaci pocitat s nejakejma soucastkama
> navic ne? Odpory a kondy ne? Alespon neco takoveho pisou na asixu.

Ne, rozhodne ne. Zadne odpory. Na MCLR mas odpor, ale ten tam mas
normalne. Naopak, nesmi tam byt zadny kondik. Jedine, co musis
zaridit, kdyz chces pouzit ICSP, tak to je to, ze ty prislusne piny
nemuzes pouzit v aplikaci (tedy je tam moznost, ale pro zacatecnika ti
staci, ze je nepouzijes v aplikaci a hotovo).

Podivej se do manualu toho Presta, tam mas namalovane, na ktere piny
se to jak pripojuje. Ono je to totiz uplne stejne jako kdyz mas PIC
mimo aplikaci v patici. Normalne je tam MCLR/VPP, tam programator
nahodi 13V a tim se PIC prepne do programovaciho rezimu, pak VDD
normalni 5V napajeni, samozrejme GND a dva draty DATA a CLK, kterymi
lezou data. To je uplne vse. DATA a CLK si nechas volne na tom PICu
prave pro ICSP, na MCLR das jen odpor na +5V a pripojis to. Pak
programujes za chodu a mas to porad zapojene.

Jinak jak rikam, uplne stejne ho zapojis do patice bez aplikace, ty
draty napojis na konkretni nohy, to je vse. Ta desticka Asixu, co jsi
psal, s tou patici, to je proste patice a draty, sam si nadratujes
MCLR, GND, VPP, DATA a CLK, kam potrebujes podle datasheetu
prislusneho procesoru... nic jineho ta deska neni.

Ja jsem koupil Presto hned jako prvni programator, kdyz jsem zacinal.
Na nem jsem delal i prvni pokusy, nic jsem neznicil, vsechno
fungovalo. Teprve pozdeji jsem dokoupil Microchip ICD2 a CCS ICD-U40.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz