telefonni linky

Jan.Novak jan.novak@dacicko.com
Čtvrtek Srpen 17 11:14:44 CEST 2006

Dobrý den,

mohu se podělit o zkušenosti se zprovozňováním ADSL linky na ISDN.
1) splitter - jeho funkce je "rozdělit" pásmo z linky na ISDN a ADSL.
Vstup do něj je LINE, výstup na ADSL jsme měli RJ45 (popsán kupodivu
ADSL) a výstup na ISDN jsem měli popsán jako PHONE - ten se propojí na
NT. Tento prvek (splitter) je zařazen jako "první" a někdy se stává
(pochopitelně u nás), že po jeho zařazení přestanou fungovat ISDN
služby. Údajně to dělaly první NT-čka, což byl náš případ. (Technik šáhl
do brašny a dal nám novější NT-čko a ISDN začalo fungovat v pohodě).
2) Krabička NT - jak výše popsáno, jejím výstupem je ISDN sběrnice
(rovněž RJ45, nesplést s počítačovou sítí nebo ADSL). Na tuto sběrnici
můžete "navěšet" až 4 ISDN zařízení - viz. Váš modem FRITZ, ale může jít
o ústředny, faxy či "pouhé" převodníky na analog. telefonní linky apod.
Modem a telefonní linky jsou asi jasné.
Potíže s ADSL modemem/linkou raději nebudu ventilovat.

S pozdravem

       Jan Novák