Zase mereni rychlosti s GPS

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Srpen 12 17:17:41 CEST 2006

Ahoj,

jak jsme tu vedli tuto debatu, tak jsem vcera mel nejaky ten volny cas
a tedy jsem si dovolil zkusebne neco ubastlit. A dnes jsem to take
odzkousel primo v aute. Nechtelo se mi delat zatim plosnak, tak jsem
to pro zacatek nabastlil jen na jednu zkusebni desku od Microchipu,
tady je fotka:

http://www.clexpert.cz/foto/gps.jpg

Ta cast vlevo je to dobastleni. Vidite tam maly LCD displej, trimr na
nastaveni kontrastu, relatko na zapinani napajeni GPS, dole pod
displejem pak piezo. Pod deskou dole je GPS pripojena kabelem.

Funguje to vyborne, byt jsem ten firmware udelal zatim jen tak
narychlo pro testy, aby mi ukazoval vice informaci (cas, polohu, pocet
satelitu a proste vsechno mozne) a take tu rychlost.

Kdyz jsem to dnes testoval, tak jsem zjistil, ze to pracuje velmi
dobre, kdyz mam na tachometru 50 km/h, GPS ukazuje asi 46 km/h, coz by
odpovidalo, tachometr ukazuje lehce vyssi rychlost, nez je skutecna, a
kdyz jsem to tak od oka porovnal s nastennym radarem na silnici, tak
to taky GPS ukazovala stejne.

Jedina negativni informace, kterou jsem zjistil, je ta, ze informace o
rychlosti je lehce zpozdena, nezjistoval jsem zase tak jako presne o
kolik sekund pozdeji to ukaze zmenu rychlosti, ale chvilku to trva,
radove asi tak sekundy. Jeste si s tim budu hrat a udelam nejake dalsi
testy, pak dam vedet.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem