Nezavisle meranie rychlosti auta; was: pipatko na rychlost

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Srpen 9 17:04:33 CEST 2006

Pletu sa tu dve veci.
Jedna je absolutne rozlisenie (v mm/pixel apod).
Druhe je relativne rozlisenie (pocet pixelov).

To druhe nam staci, ak sa najdu dostatocne kontrastne pixely. To prve sa
nahana len vtedy, ak sa zisti, ze su tie pixely pri danom rozmere nie
dostatocne kontrastne; ale to vyplyva z vlastnosti pozorovaneho objektu
(papier, podlozka pod mys, cesta (z auta), Zem (z tryskaca)). Inak nam
to prve vyplynie z toho druheho a z max. rychlosti.

Jednoduchy odhad pre prve priblizenie pre nase pouzitie je, ze chceme
rozlisenie rychlosti asi 1km/h pri max. skumanej rychlosti asi 100km/h
(ide nam len o rad). Z toho vypadne, ze potrebujeme nejaku stovku
pixelov. Inziniersky odhad mi hovori 256pixelov :-)))

U tryskaca je to podobne, pri max. rychlosti 1000km/h myslim ze staci
rozlisenie 10km/h.

Zanedbam pohyb do boku a mam hrubo ekvivalent 16x16 pixelovej mysi.

Stale sa to pohybuje v tych istych radoch ako u mysi, t.j.
realizovatelne by to malo byt; je otazne, ci je ten kontrast dostatocny.
  Kedze u toho auta som zobral asi 200 pixelov na 30m/s (cca 100km/h),
ak predpokladam 300fps, pixel mi vyjde na 0.5mm. To je ako na tej fotke
od p.Rezaca, a to mi pripada dost kontrastne.

Samozrejme ze bude problem s osvetlenim, s cistotou, t.j. prakticky to
pouzitelne do auta asi nikdy nebude. Ale presne ako si MK urobil
hracicku z realizacie pipatka, nech mi je dovolene si urobit "mentalnu
hracicku" z uvazovania nad tymto problemom.

wek