Re: OT: matematika - definice oblouku

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Úterý Srpen 8 14:19:01 CEST 2006


Tak tohle se dělá polynomem 3. řádu.
x = ax * t^3 + bx * t^2 + cx * t + dx
y = ay * t^3 + by * t^2 + cy * t + dy

t je parametr křivky, t probíhá od 0 do 1, [xyz] je bod křivky, ax, bx, cx, dx, ay, by, cy, dy jsou konstanty.
Je třeba získat 8 konstant. Ty lze odvodit z počátečního a koncového bodu a dodatečných podmínek, například tečen křivky v počátečním a koncovém bodě.

Pěkný den, Vojta Bubník


> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: David Belohrad <david.belohrad@cern.ch>
> Předmět: Re: OT: matematika - definice oblouku
> Datum: 08.8.2006 14:08:09
> ----------------------------------------
> neni to tajemstvi. delam si tady takovy maly opengl kreslici programek
> (mimochodem: docela me zaujaly vlastnosti opengl, je to parada ze
> vsechny graficke transformace se delaji primo na graficke karte), no
> chtel bych tam zabudovat funkci na kresleni elipsy/kruznice/arcu. No a
> tak jsem si docela naivne myslel, ze
> si vygeneruju jednu tridu, ktera vykresli oblouk definovany radiusy,
> uhlem pootoceni a zacatecnim a koncovym uhlem. Tuhle tridu potom bych
> potom pouzil jako zaklad na vykresleni vsech
> ostatnich objektu. ovsem uvidime jestli to bude takto realizovatelne. z
> principu jsou tyto objekty velmi jednoduse definovatelne, z vyjimkou
> onoho obecneho oblouku, ktery se klikacimi parametry
> bude definovat dost tezko. Dival jsem se i do zdrojaku qcadu, ovsem moc
> jsem toho nepochopil.
> 
> -- 
> -------------------------------------------
> David Belohrad, Div. AB-BI, Box G02700
> C.E.R.N. Site de Meyrin, CH 1211 Geneva 23
> http://www.cern.ch
> David.Belohrad@cern.ch
> Tel +41.22.76.76318  Fax +41.22.76.69056
> GSM +41.76.487.3455 
> ------------------------------------------- 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> 



Další informace o konferenci Hw-list